Hotell, Livsstil, Sverige

Staycation på Clarion Sign i Stockholm

7 maj, 2017

Förra helgen vaknade jag upp till strålande sol och visste att vi skulle iväg till Clarion Sign i Stockholm. Staycation på hemmaplan, nästan i Vasastan. ….eller som vissa skulle säga, semester på hemmaplan 😉

Vi provade på deras söndagspaket “Lazy Sunday” som är: Övernattning, inträde på spa & en valfri behandling på 25 min, middag och frukost. Kostnad för detta är 2790 kr för två personer i dubbelrum.

Vi tog en promenad till hotellet då vi inte bor så långt därifrån…. började incheckning vid 15-tiden. Ställde upp väskan på rummet som låg på 10:e våningen med utsikt över hela Norra Bantorget. Vackert! Därefter fortsatte vi till hotellets spaavdelning Selma City SPA som vi la några några timmar på för att testa lite av varje innan det var dags för middag.

Spaavdelningen låg på 8:e våningen med utsikt över både järnväg, vattendrag och Sthlms Stadshus. Rätt coolt att se ut över Stockholms takåsar, medans man ligger i poolen och njuter av något gott att dricka. På SPAt serverades frukt, vatten och lite choklad som var kostnadsfritt. Om du vill ha något annat att äta eller dricka beställer du det i baren. det blev ett glas Champagne var vilket kostar 135 kr glaset….ett fynd i solgasset 😉

Det var lite svårt att lämna poolområdet med tanke på det fina vädret. Men, motvilligt gick vi upp till rummet på våning 10. Vi hade redan tidigare förberett en flaska Rotary Blanc de Blanc som väntade på oss. Kylningen var det dock lite si och så med. Efter mycket om och men…fick vi upp en ishink, ända till 10e våningen…till och med fylld med is??! Även om Room-Servicen inte höll internationell standard kan man inte klaga på bemötandet efter att de förstod vilka vi var.  No Riff-Raff!

Utan att överdriva kan man nog konstatera att restaurangen levererade långt över förväntan denna kväll! Både servis och annan kunnig personal levererade en mycket trevlig upplevelse. Jag på PellasInspiration hoppas detta framgår via bilderna som jag tagit med min Nikon D5500.

Förrätterna bestod av underbara Pimientos de Padrones samt flat-bread med färskost, karamelliserad lök, lomo, ruccola, inlagd rödlök och cheddarost. Så gott…

Varsin alkoholfri drink slank ner som dessutom var supergod och sommarfräsch. Finns ju så otroligt mycket goda alkoholfria drinkar numera….!!  ….ett bra alternativ om man ej vill ha alkohol.

Sunday roast har jag aldrig blivit serverad på detta sätt. Äkta Street-Food. Klass och stil!!

Serverades ett gott rött vin till maten som jag tyvärr ej kommer ihåg namnet på…men bra tanniner från druvan Cabernet Sauvignon. Dock inga ekade på glas…

Middagen avslutades med en Crème Brulée som serverades med färska bär och en hallonsorbet! Say no more… 😉

Vi gick till sängs tidigt, som nog många förstår…det tog på krafterna att prova Clarions utmärkta American Table. Dagen efter blev vi genast positivt överraskade, väl nere i frukostmatsalen då vi av en slump upptäckte att supertrevliga kocken gjorde omelett på beställning. Vi har som läsarna vet varit här ett flertal gånger, men aldrig upptäkt denna service tidigare. Länk:  Ett litet tips för hotellets management att införa som information till hotellgästerna *blink.

Blev en vegetarisk omelett med italienska smaker..

I senare inlägg berättar jag mer om Selma SPAs behandlingar där jag även provade klassisk massage.

Pellas Inspiration kommer att informera ledning för hotellet samt marknadsavdelning för Choice Hotells då det inte är första gången som vi testar boende inom koncernen länk. Mycket är bra, men det finns alltid utrymme för små förbättringar.

Detta inlägg är ett samarbete med enbart Clarion Sign Hotell och åsikterna är mina egna.

Foto: Pellas Inspiration (Petra Nordin)